Institute of Certified Accounting and Auditing Professionals
Громадська спiлка "Iнститут сертифiкованих професiоналiв облiку й аудиту"

Складення ПН за щоденними підсумками операцій у разі оренди робочих місць

За послуги з оренди робочого місця (договір коворкінгу) фізособи здійснюють оплату шляхом внесення коштів на рахунок орендодавця (платник ПДВ) через відділення банку. Протягом одного дня на рахунок у банку надходять платежі від різних фізосіб. Чи має право орендодавець складати одну зведену податкову накладну за день?

Відповідно до пп. 201.4 ПКУ платники ПДВ в разі здійснення постачання товарів/послуг протягом періоду, за який складається така податкова накладна, постачання яких має безперервний або ритмічний характер:

  1. покупцям - платникам ПДВ - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, у якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер протягом періоду, за який складається така податкова накладна, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом такого місяця;
  2. покупцям - особам, не зареєстрованим платниками ПДВ, - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, у якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер, протягом такого місяця.

Як бачимо, зведені подтакові накладні складаються в розрізі окремих покупців. Не можна складати зведену податкову накладну, до якої включаються операції з різними покупцями.

Проте за такими операціями можна скласти податкову накладну за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві(який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/РРО або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника) – пп. 201.4 ПКУ.

Тобто за підсумками кожного дня в даному випадку можна складати одну податкову накладну, до якої включаються всі операції з отримання оплати від орендаторів. Позначка «зведена» у такій ПН не ставиться.

Автор: Єгорова Юлія
Джерело «Дебет-Кредит»