Institute of Certified Accounting and Auditing Professionals
Громадська спiлка "Iнститут сертифiкованих професiоналiв облiку й аудиту"

Ухилення від сплати податків: нардепи пропонують збільшити розмір фактичного ненадходження податків

У Верховній Раді зареєстровано законопроект №3448 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей кримінального провадження в податкових відносинах та питань адміністрування податків і зборів", яким, зокрема, пропонується:

1.Запровадити листування контролюючих органів з платниками податків, які подають звітність в електронній формі, виключно засобами електронного зв'язку;

2.Уточнити порядок обрахунку строків для надання заперечення на акт (довідку) про результати перевірки та копій документів до нього – з наступного дня, за днем отримання акту (довідки);

3.Збільшити контролюючим органам строк надсилання повідомлення про місце і час проведення розгляду заперечення на акт (довідку) з 2 до 4 робочих днів до дня їх розгляду;

4.Видалити п. 56.19 ПКУ, яким встановлено місячний строк звернення до суду у разі оскарження рішень органів ДФС України в адміністративному порядку, оскільки це суперечить п. 56.18 ПКУ, яким встановлено 1 095 денний строк звернення до суду;

5.Скасувати п. 56.22 ПКУ, який регулює питання оголошення повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального правопорушення до остаточного узгодження грошових зобов'язань;

6.Визначити точний перелік підстав для проведення фактичної перевірки при вчиненні порушення в минулому протягом 1 року;

7.Установити визначення злочину в податкових відносинах шляхом зазначення у примітках до ст. 212, 212-1 Кримінального кодексу, що є фактичним ненадходженням до бюджетів чи державних цільових фондів коштів – несплата узгоджених податкових зобов’язань протягом встановлених законом строків;

8.Встановити, що не є обов’язковим для суду вирок, яким затверджено угоду про визнання винуватості щодо деяких кримінальних правопорушень (фіктивне підприємництво; ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), ЄСВ та пенсійних внесків; підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів; службове підроблення); 

9.Доповнити підстави для закриття провадження в КПК України трьома обставинами: коли грошове зобов’язання (недоїмка) визначене податковим повідомленням-рішенням (вимогою) контролюючого органу є неузгодженим, визнане протиправним та/або скасоване і коли грошове зобов’язання (недоїмка) визначене податковим повідомленням-рішенням (вимогою) сплачене у повному обсязі будь-якою особою протягом 10 днів.

10.Усунути різнотлумачення ст. 110 та ст. 380 КПК України щодо можливості надання роз'яснень ухвал слідчих суддів, наприклад, про обшук, про арешт майна.

11. Дозволити зацікавленим особам оскаржувати вироки суду, яким затверджена угода про визнання винуватості, якщо таке рішення суду порушує права, свободи чи інтереси цих осіб;

12.Підвищити в два рази розмір фактичного ненадходження до бюджету податків, зборів, ЄСВ та пенсіних внесків для встановлення наявності ознак складів кримінальних правопорушень, передбачених ст. 212, 212 1-Кримінального кодексу.