Institute of Certified Accounting and Auditing Professionals
Громадська спiлка "Iнститут сертифiкованих професiоналiв облiку й аудиту"

Повідомлення про прийняття на роботу надсилати поштою не можна

ДФСУ у листі  від 25.09.2015 р. №20344/6/99-99-17-03-03-15 зазначила, що вона лише приймає від суб’єктів господарювання повідомлення про прийняття працівника на роботу, проте не регулює питання трудових відносин. Це належить до компетенції Мінсоцполітики.

Та все ж свою думку з приводу способу подання повідомлення про прийняття на роботу податківці висловили. І вона аналогічна позиції Мінсоцполітики, викладеній у листі від 19.08.2015 р. № 1069/13/84-15.

Так, як зазначено у Постанові КМУ від 17.06.2015 р. № 413, повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізособою до територіальних органів ДФСУ за місцем обліку їх як платника ЄСВ  до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

  1. засобами електронного зв’язку з використанням ЕЦП відповідальних осіб;

  2. на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

  3. на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Як бачимо, Постанова №413 не містить посилання на норми подання страхувальником повідомлення про прийняття працівника на роботу поштою. 

Нагадаємо, що Держпраці притримувалось більш лояльної позиції. Зокрема, у листі від 03.08.2015 р. № 1364/24/21/01/2298-15 вони зазначили, що у Порядку не вказано, яким саме шляхом паперові носії мають бути доставлені до місця знаходження ДФС. А це, на їхню думку, не виключає можливості надсилання інформації поштовим відправленням із повідомленням про одержання.